17.09.2008

Empati

Empati veya eşduyum, bir başkasının duyguları, içinde bulunduğu durum ya da davranışlarındaki motivasyonu anlamak ve içselleştirmek demek. Kendi duygularını başka nesnelere yansıtmak anlamında da kullanılıyor. Reklam filmlerinde ürünleri kişiselleştirme yoluyla sık sık kullanılan bir teknik.

Bebekler üzerinde yapılan incelemelere göre, doğuştan empati yeteneğimiz yüksek olmakla birlikte, uygun şartlarda hızla kaybedilebilen bir yetenek. Empati yeteneğini sonradan kazanabilmenin yolları olarak açık uçlu sorular sormak, yavaş hareket etmek ve yorumda bulunmak, hızlı yargılara varmaktan kaçınmak, kendi davranış ve düşüncelerimizi anlamaya çalışmak, geçmişten ders almak, olayları akışına bırakmak ve kendimiz ve karşımızdakilerin davranışları için belli sınırlar oluşturmak gibi yöntemleri sıralayabiliriz.

Kendimizi karşımızdakilerin yerine koyup durumlara ve olaylara onların bakış açısıyla bakabildiğimizde empati kurmuş oluruz. Reklamcıların çok ihtiyaç duyduğu bu kavram sayesinde tüketici içgörüsünü anlamamız kolaylaşıyor. Tüketicinin ürün hakkında ne diyeceğini ya da uygulamayı düşündüğümüz pazarlama planlarına karşı ne tepki vereceğini empati ile öngörebiliyoruz.

Duygusal zekânın en önemli bileşenlerinden biri olarak kabul edilen empatiyi yanınızdan ayırmayın. Fikirlerin temelinde yatan bu kaynağa iyi bakın efendim!

Hiç yorum yok: